In de eerste versie heb ik een canvas gepakt en hier een bewegend object opgezet het blokje word als het waren door javascript getekent uit gegumt en weer opnieuw getekent een aantal pixels verder hierdoor lijkt het of het blokje beweegd. Doormiddel van if statments word er gekeken waar het is op het canvas. Is het blokje te dicht bij het einde dan zal de richting worden veranderd en gaat het blokje weer terug de andere kant op. Ook heb ik doormiddel van een if statement de kleur aangepast als hij tussen een bepaald aantal pixels komt horisontaal om even te kunnen werken met de kleuren.
Deze versie begind al aardig op de game te lijken en hier worden enemies getoond doormiddel van een object binnen javascript het object word uitlezen in een loop waardoor ze allemaal tegelijk kunnen bewegen (zie github van volledige game). Ook is er een play toegevoegd die kan bewegen doormiddel van een MouseDown en een touchstart event binnen javascript.
In deze update word er gebruikt gemaakt van Collision detection om te zorgen dat je af bent (Game over) wanneer je een enemie raakt. Er is een goal toegevoegd om de game te kunnen winnen. Hier gebruik ik weer de collision detection om te zien of de player en in dit geval de goal overlappen als dit het geval is word er een allert gegeven met You have won!
Ik wist al het een en ander van javascript maar nog niet hoe ik moest tekenen en dingen moest laten bewegen op het canvas dit heb ik nu wel geleerd. Ook heb ik leren werken met Collision detection had hier nog nooit van gehoord maar ik weet nu hoe ik dit kan toepassen doormiddel van een berekeing die je maakt met javascript.
Ik heb nieuwe javascript technieken geleerd die ik voorheen niet kende.
Sprites gebruiken ipv blokken.